Перейти к содержанию
Supramania.ru
Авторизация  
NikCorvette

Не могу такую красоту не выложить!

Рекомендуемые сообщения

Топовая версия Корветте C6 выходит летом!

6.2 литра с суперчарджером!

620 сил и 820 ньютонометром момента в стандарте!

И это при весе 1470кг!

Учитывая результаты "обычного" Z06 (480сил, 1570кг) на северной петле (нордшляйфе), быстрее ламбо диабло, 911 ГТ и многих других именитых суперкаров, очень интересно будет узнать результаты этого чуда!






Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
(SKY)
Dios
Не Supra , но всё же КРАСОТА!!!!

но блин, не супра....
Красота то красота, но не больше. дорого, геморно, да и вообще не практична. не супра ниразу.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Grecky
В точку! Корветт и Гадюка - самые легендарные суперкары америки и вечные конкуренты! Если ветте всегда был лучше по управлемости, устойчивости, надежности, то Гадюка брала дизайном!

Теперь мне ветте больше нравится (говорю про сравнению с новой Гадюкой, это уже не тот неординарный монстр, а просто легендарное имя на безликой машине.... )! Суперский боец и очень современный и технологичный! Хотя Гадюка конечно тоже легенда, без вопросов!

ЗЫ В Штатах на Корветт и Гадюку (из всего мирового автопарка всего 2 машины!!!!!!!!) выдаются специальные права, точнее это как бы лицензия на управление ими. Выдается толкьо после 2-х месячных курсов + опыт за рулем не менее 5 лет.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
ЗЫ В Штатах на Корветт и Гадюку выдаются специальные права, точнее это как бы лицензия на управление ими. Выдается толкьо после 2-х месячных курсов + опыт за рулем не менее 5 лет.

теперь понятно почему супра в штатах столько стоит)))

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
NikCorvette

Эта "лицензия" нужна на любое поколение Корветт и Вайпер?

(NikCorvette)
ЗЫ В Штатах на Корветт и Гадюку (из всего мирового автопарка всего 2 машины!!!!!!!!) выдаются специальные права, точнее это как бы лицензия на управление ими. Выдается толкьо после 2-х месячных курсов + опыт за рулем не менее 5 лет

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
VladSupra
НЕ скажу точно, узнаю у знакомого который там живет )

А еще у них отдельные права на меху\автомат )

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
John_Travolta
Возможно это в каком-то одном штате так ) Америки же как страны нет, есть штаты... государство в государстве.

А про ветте.... Этот ветте уже совсем не американское ведро! Я технологий там ен меньше чем в свежем ЖТР. ТЫ почитал бы про него прежде чем глупость писать.... Про вайпер не знаю... тот что у меня на стойянке стоит мне нра... и пох на салон!

НУ и последнее. ты в ламбо диабло сидел? Хуже салона по качеству я не видел.

Почитай
http://jalopnik.com/cars/detroit-auto-show...ally-334923.php

А теперь скажи, что это сраное нетехнологичное ведро со сцепой от грузовика.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
New, Supercharged LS9 V-8 is the Heart of the ZR1

DETROIT - Chevrolet officially announced the 2009 Corvette ZR1 - an American supercar that brings the technology and engineering refinement of carbon-fiber, ceramics and electronics together in a distinctive design.

"Chevrolet's goal with the new ZR1 is to show what an American supercar can deliver, at a price that trumps exotics that cost two, three or four times as much - and does so with exceptional driveability," said Ed Peper, Chevrolet general manager.

The ZR1's basic stats:

* All-new LS9 supercharged 6.2L V-8 targeted at producing at least 100 horsepower per liter, or 620 horsepower (462 kW), and approximately 595 lb.-ft. of torque (823 Nm)
* Six-speed, close-ratio, race-hardened manual transmission
* New, high-capacity dual-disc clutch
* Higher-capacity and specific-diameter axle half-shafts; enhanced torque tube
* Specific suspension tuning provides more than 1g cornering grip
* Twenty-spoke 19-inch front and 20-inch rear wheels
* Michelin Pilot Sport 2 tires - P285/30ZR19 in front and P335/25ZR20 in the rear - developed specifically for the ZR1
* Standard carbon-ceramic, drilled disc brake rotors - 15.5-inch-diameter (394-mm) in the front and 15-inch-diameter (380-mm) in the rear
* Larger brake calipers with substantially increased pad area
* Standard Magnetic Selective Ride Control with track-level suspension
* Wider, carbon-fiber front fenders with ZR1-specific dual vents
* Carbon-fiber hood with a raised, polycarbonate window - offering a view of the intercooler below it
* Carbon-fiber roof panel, roof bow, front fascia splitter and rocker moldings with clear-coated, exposed carbon-fiber weave
* ZR1-specific full-width rear spoiler with raised outboard sections
* Specific gauge cluster with boost gauge (also displayed on the head-up display) and 220-mph (370 km/h) speedometer readout
* Only two options: chrome wheels and a "luxury" package
* Curb weight of approximately 3,350 pounds (1,519 kg)

The specialized components of the new ZR1 work harmoniously to deliver the most powerful and fastest automobile ever produced by General Motors. Performance estimates will be announced closer to vehicle's summer 2008 launch.

"Preliminary testing shows the ZR1 builds on the highly respected Corvette Z06 in every performance category, from acceleration and braking, to cornering grip and top speed," said Peper. "It all boils down to the power-to-weight ratio and the ZR1's is exceptional - better than the Porsche 911 GT2, the Ferrari 599 and even the Lamborghini LP640. In fact, the ZR1 is expected to be the first production Corvette to achieve a top speed of at least 200 mph."

Supercharged LS9 engine

The new LS9 6.2L small-block engine is the power plant the supports the ZR1's performance capability. The enabler of the LS9's performance and refinement is a large, positive-displacement Roots-type supercharger with a new, four-lobe rotor design. It is augmented with an integrated charge cooling system that reduces inlet air temperature for maximum performance.

A sixth-generation supercharger developed by Eaton helps the LS9 make big power and torque at lower rpm and carries it in a wide arc to 6,600 rpm, as it pushes enough air to help the engine maintain power through the upper levels of the rpm band - the area where supercharged performance tends to diminish. Heavy-duty and lightweight reciprocating components enable the engine's confident high-rpm performance.

The LS9 is hand-assembled at GM's Performance Build Center, in Wixom, Mich., and incorporates specialty processes typically seen in racing engines to produce a highly refined and precise product. For example, cast iron cylinder liners are inserted in the aluminum block and are finish-bored and honed with a deck plate installed. The deck plate simulates the pressure and minute dimensional variances applied to the block when the cylinder heads are installed, ensuring a higher degree of accuracy that promotes maximum cylinder head sealing, piston ring fit and overall engine performance.

Transmission and axle

The LS9 engine is backed by a new, stronger six-speed manual transmission and a twin-disc clutch that provide exceptional clamping power, while maintaining an easy clutch effort. ZR1-specific gearing in the transmission provides a steep first-gear ratio that helps launch the car, and top speed is achieved in sixth gear - a change from the fifth-gear top-speed run-outs in the manual-transmission Corvette and Corvette Z06.

As the term implies, the twin-disc clutch system employs a pair of discs, which spreads out the engine's torque load over a wider area. This enables tremendous clamping power when the clutch is engaged, while also helping to dissipate heat better and extend the life of the clutch.

The twin-disc clutch system also contributes to the ZR1's exceptional driving quality, with smooth and easy shifting. The twin-disc system's design enables a 25-percent reduction in inertia, thanks to smaller, 260-mm plates, corresponding to a pedal effort that is similar to the Corvette Z06's 290-mm single-disc system.

The rear axle also is stronger in the ZR1 and features asymmetrical axle-shaft diameters that were developed after careful testing to provide optimal torque management. The axles are also mounted on a more horizontal plane that correlates with the wider width of the rear wheels and tires.

Ride and handling

The ZR1 is built on the same aluminum-intensive chassis as the Corvette Z06 and features similar independent SLA front and rear suspensions, with aluminum upper and lower control arms. Where the ZR1 differs is the suspension tuning, which was optimized for the car's steamroller-wide front and rear tires.

Magnetic Selective Ride Control is standard and tuned specifically for the ZR1. The system's ability to deliver a compliant ride with nearly instantaneous damping adjustments enabled engineers to develop a surprisingly supple ride quality in a supercar that still delivers cornering grip of more than 1g.

From a high-performance perspective, Magnetic Selective Ride Control helps the rear axle remain planted during launch for smooth, hop-free acceleration. It also helps suppress axle movement when cornering on broken or uneven pavement.

Brakes, wheels and tires

Commensurate with the ZR1's engine output is the braking system, which is headlined by carbon-ceramic brake rotors. Found on only a few exotics and more expensive supercars, carbon-ceramic brake rotors are made of a carbon-fiber-reinforced ceramic silicon carbide material . Their advantage comes in low mass and resistance to wear and heat. In fact, the rotors should never show any corrosion or require replacement for the life of the vehicle, when used in normal driving.

The vented and cross-drilled rotors on the ZR1 measure 15.5 inches (394 mm) in diameter in the front and 15 inches (380 mm) in diameter in the rear - making them among the largest carbon-ceramic rotors available on any production vehicle.

Clamping down on the high-tech rotors are six-piston front calipers and four-piston rear calipers, each painted a ZR1-exclusive blue. The front pads are equivalent in size to the largest on any production car with a single-pad design - double that of the Corvette Z06's 70-sq.-cm. front pads.

The brakes are visible through the ZR1's exclusive wheels: 20-spoke alloy rims that measure 19 inches in diameter in the front and 20 inches in the rear. They come standard with a bright, Sterling Silver paint finish and chrome versions are optional. The wheels are wrapped in Michelin Pilot Sport 2 tires developed specifically for the ZR1, measuring P285/30ZR19 in front and P335/25ZR20 in the rear.

Exclusive exterior

The ZR1 is instantly recognizable, with perhaps the most identifiable feature a raised, all-carbon-fiber hood that incorporates a clear, polycarbonate window. The window provides a view of the top of the engine's intercooler, with the legend "LS9 SUPERCHARGED" embossed on the left and right sides, and an engine cover with the Corvette crossed flags logo debossed at the front.

The underside of the hood has an exposed carbon-fiber-weave. Exposed carbon-fiber is used on the roof, roof bow, rocker molding and front splitter. These exterior components are protected by a specially developed glossy, UV-resistant clear coat that resists yellowing and wear.

Widened, carbon-fiber front fenders with specific, dual lower vents, and a full-width, body-color rear spoiler incorporating the center high-mounted stop lamp, are also unique to the ZR1. All of the exterior features of the car were developed to enhance high-speed stability and driver control.

Interior details
The ZR1's interior builds on the brand's dual-cockpit heritage, with high-quality materials, craftsmanship and functionality that support the premium-quality experience promised by the car's performance. The ZR1's cabin differs from the Corvette and Corvette Z06 with the following:

* ZR1-logo sill plates
* ZR1-logo headrest embroidery
* Specific gauge cluster with "ZR1" logo on the tachometer and a 220-mph (370 km/h) readout on the speedometer
* Boost gauge added to the instrument cluster and Head-Up Display

The "base" ZR1 (RPO 1LZ) comes with accoutrements based on the Z06, including lightweight seats and lightweight content. The uplevel interior package includes unique, power-adjustable and leather-trimmed sport seats (embroidered with the ZR1 logo); custom, leather-wrapped interior available in four colors; navigation system, Bluetooth connectivity and more.

By the numbers

In addition to the exterior cues and powertrain, ZR1 models will be distinguished from other Corvette models by their VIN. Each will carry a unique, identifying VIN digit, as well as a sequential build number. This makes it easy to determine the build number of a specific car - information treasured by enthusiasts and collectors. For example, a ZR1 with a VIN ending in "0150" would indicate it is the 150 th ZR1 built for the model year.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
НУ и куда же без времен северной петли!

6:55 Radical SR8 360 PS/650 kg
7:11 McLaren F1 #LMXP1 (Promotional Car)
7:12 Radical SR3 Turbo 320 PS/500 kg
7:14 Donkervoort D8 RS 398 PS/760 kg
7:15 Edo Porsche GT2 RS 612 PS/1284 kg
7:18 Donkervoort D8 RS 370 PS/670 kg
7:22 Loaded BMW M3 CSL ~600PS/1427kg
7:28 Pagani Zonda F Clubsport 650 PS/1230 kg
7:28 Porsche Carrera GT 612 PS/1380 kg
7:32 Porsche 997 GT2 2008 530 PS/1440 kg
7:32 Gemballa Porsche GTR 600 PS/1380 kg
7:34 Koenigsegg CCR 806 PS/1140 kg
7:38.54* Nissan GT-R 480 PS/1740 kg
7:39 Porsche 997 GT3 415 PS/1395 kg
7:39 TechArt GTstreet (07)
7:40 Mercedes-Benz SLR McLaren 626PS/1768 kg
7:40 Bugatti Veyron 16/4 1001PS/1888 kg
7:41 Manthey Porsche GT3 M410 413 PS/1320 kg
7:42 Ford GT 550 PS/1521 kg
7:42 Chevrolet Corvette C6 Z06 505hp / 1450 kg
7:43 Lamborghini Murcielago
7:43 TechArt GTstreet
7:44 Pagani Zonda S 550 PS/1280 kg
7:46 Porsche 996 GT2 462 PS/1450 kg
7:47 Ferrari 599 GTB Fiorano 620PS/1690 kg
7:47 Lamborghini Murcielago LP640 E-gear 640 PS/n/a
7:49 Blitz Toyota Supra 750PS
7:50 BMW M3 E46 CSL 360 PS/1421 kg
7:50 BMW X5 E53 LM V12 LMR producing 750 bhp
7:50 Nissan GT-R 480ps/1740kg(3800lb)
7:53 Chevrolet Corvette C5 Z06 405 PS/1409.1 KG
7:54 Mercedes CLK DTM AMG 582 PS/1678kg
7:55 Caterham R500 Superlight 233 PS/460 kg
7:55 Ferrari F430 F1 490 PS/1493 kg
7:56 Honda NSX-R (NA2) 280 PS/1270 kg
7:56 Porsche 996 Turbo 420PS
7:56 Ferrari 360 Challenge Stradale
7:59 Porsche 997 Carrera S
7:59 Nissan Skyline GT-R R33 Dirk Schoysmans Autocar magazine 1997 Without speed limiter
7:59 Dodge Viper SRT-10
7:59 Subaru Impreza Sti Spec-C 280 PS/1370 kg
8:01 Nissan Skyline GT-R R33 280 PS/1540 kg
8:02 Mercedes CLK 63 AMG - Black Series 507 PS/ 1790 kg Autobild 07/07
8:03 Aston Martin V8 Vantage (2005) 380 bhp/1570 kg
8:03 Porsche 911 GT3 360 PS/1391 kg
8:03 Honda NSX-R (NA1) 280 PS/1230 kg

и т.д.

Оцени времена и конкурентов! Сказть что корветте не технологичная машина - это бред! Извините, конечно, но супра в полной жопе (сам удивлен если честно)... при такой мощности время вообще никакое! Почти у всех, кто быстрее - лошадей намного меньше. Еще одно подтверждение - супра не спорт ) А по девочкам все же больше!

оцени время простого Z06 (только облегчение). Этот на 115 сил больше, + над рулежкой оптяь таки поработали, тормоза больше, вес в стоке меньше. Интересно будет результат увидеть!

ЗЫ
Офигел от времени Субы спек Си и НСХ.... оцените соседей.... а у них по 280 сил )

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
Ilgar
Это своеобразный эквивалент оценки все машин, претендующих на спорт.

Северная петля (НордШляйфе, Нюрбургринг) Очень известная кольцевая трасса в Германии, длина основного круга составляет 22.5км. Считается одно из сложнейших трасс в мире.

Время прохождения круга на этой трассе - показатель за который борются все мировые автопроизводители суперкаров )

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
(NikCorvette)
Считается одно из сложнейших трасс в мире

...где каждый поворот и прямая имееют свое название и особенности прохождения (особенно связок...) Одним словом - ЛЕГЕНДА!!!

У меня мечта - если вдруг будут деньги - обязательно хочу поехать в германию и на рентаавто по петле... пусть небыстро, но почвствовать себя на НЕЙ! :twisted:

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
VladSupra
Тож однажды полюбому туда скатаюсь!

В том году делегация из Мск туда каталась ) Как раз на рентавто прокатились по петле! Им очень понравилось!

НУ если денег чемодан, можно и Порш ГТ2 арендовать )

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
A chto ochenj dorogo na nej pokatatsa stoit? a ns svoej mashine neljzja? A to ja vesnoj na svadjbu v Germaniju poedu mozhet zaedu smile.gif

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
leman v shkole uchil angliskij krome HANDE HOH I GITLER KAPUT nichevo ne znaju! biggrin.gif
NikCorvette 25 euro tak eto kopejki za takuju trassu!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
(NikCorvette)
Можно, раньше было что-то порядка 25евро\круг.


На некоторой части по ней открыто движение - т.к. является дорогой общего пользования, но чтоб прохватить действительно по петле - надо платить деньги sad.gif . там абонемнт, чем больше кругов, тем дешевле - что то около 65 евро самый оптимальный вариант (точное кол-во кругов не помню на эти деньги)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты
ну все равно очень бюджетно :^o за прокатится по легедарному кольцу :mrgreen:

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на другие сайты

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете написать сейчас и зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, авторизуйтесь, чтобы опубликовать от имени своего аккаунта.

Гость
Ответить в этой теме...

×   Вставлено с форматированием.   Вставить как обычный текст

  Разрешено использовать не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отображать как обычную ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставлять изображения напрямую. Загружайте или вставляйте изображения по ссылке.

Авторизация  

×
×
  • Создать...